OPIS ZAJĘĆ, KTÓRE BĘDĄ REALIZOWANE DLA WYZNACZONYCH GRUP UCZNIÓW
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ZALESIU GÓRNYM
W RAMACH PROJEKTU PIASECZYŃSKIE SZKOŁY PRZYSZŁOŚCI
PRZEZ FIRMĘ PROFI BIZNES GROUP
1. Zajęcia psychoedukacyjne - Budowanie Zespołu
Warsztat jest oparty na scenariuszu różnych gier i ćwiczeń, które mają na celu zintegrować grupę i rozwinąć umiejętność współpracy w zespole.
Cele warsztatu:
- Integracja w oparciu o wspólne działanie i zaangażowanie w ćwiczenia edukacyjne.
- Rozwijanie płaszczyzny opartej na skutecznej współpracy i komunikacji wewnętrznej.
- Wzmacnianie poczucia tożsamości zawodowej i przynależności do zespołu.
- rozwinięcie samoświadomości w zakresie własnych zachowań komunikacyjnych względem innych członków zespołu,
- wzrost samoświadomości w zakresie swojego funkcjonowania w grupie
Szkolenie jest prowadzone metodą warsztatową, opierającą się na procesie grupowym i edukacyjnym. Stosowane będą metody aktywne (np. ćwiczenie, dyskusje, odgrywanie ról, gry i symulacje, analizy przypadków, analizy doświadczeń uczestników).
Szkolenie angażuje do samodzielnego poszukiwania rozwiązań, stwarzamy przestrzeń do eksperymentowania z nabytą wiedzą i umiejętnościami.
2. Szkolenie "Zagrożenia w cyberprzestrzeni" w formie blended learning
Głównym celem szkolenia jest uświadomienie uczniów o zagrożeniach występujących w cyberprzestrzeni i wypracowanie skutecznych metod ochrony przed nimi.
- Uczniowie dowiedzą się, jakie zagrożenia występują w cyberprzestrzeni
- Uczniowie dowiedzą się jak reagować w sytuacji występowania cyberprzemocy
- Uczniowie zdobędą wiedzę dotyczącą uzależnień związanych z wirtualnym światem
- Uczniowie przeanalizują swój sposób spędzania czasu pod względem ewentualnego występowania symptomów uzależnienia od komputera/gier/bycia w sieci
- Uczniowie stworzą filmy bądź plakaty przestrzegające przed zagrożeniami w cyberprzestrzeni.
3. Warsztaty - Trening zastępowania agresji w formie blended learning
Trening kontroli agresji ma na celu uczenie, rozwijanie oraz doskonalenie nieagresywnych sposobów zachowania.
Zajęcia pomogą uczniom w:
- nabyciu umiejętności rozpoznawania swoich emocji i adekwatnego rozładowywania napięcia związanego z przeżywaniem trudnych emocji,
- nabyciu umiejętności rozumienia i rozpoznawania zachowań agresywnych, manipulacyjnych, biernych (uległych), odważnych (asertywnych) oraz rozumienie możliwych konsekwencji tych zachowań,
- nabyciu umiejętności adekwatnego i akceptowalnego społecznie reagowania na te zachowania,
- nauczenie się formułowania komunikatów odważnych (asertywnych), wyrażających własne potrzeby i oczekiwania,
- nabyciu umiejętności kontrolowania złości i panowania nad swoimi reakcjami,
- nabyciu umiejętności dostrzegania motywów swojego działania i jego konsekwencji,
- nabyciu umiejętności rozpoznawania wartości moralnych i dokonywania wyboru.
4. Szkolenie IRobot zajęcia z robotyki i informatyki wykorzystaniem klocków LEGO
W czasie zajęć uczestnicy pracują w dwuosobowych zespołach pod okiem instruktora. Każdy zespół ma za zadanie skonstruować, a następnie zaprogramować robota w taki sposób, by spełnił wcześniej określone zadanie. Na zajęciach używamy zestawów dydaktycznych Lego Mindstorms.
W trakcie zajęć instruktorzy podpowiadają początkującym inżynierom. Sugerują najlepsze rozwiązania i wspólnie omawiają słabe strony konstrukcji. Kiedy roboty są już przygotowane, organizowane są konkursy pobudzające ducha rywalizacji. Taki sposób prowadzenia zajęć uczy kreatywnego myślenia i rozwija wyobraźnie.
Uczniowie podczas warsztatów:
- uczą się logicznego myślenia,
- doskonalą zdolności manualne
- rozwijają wyobraźnię i uczą się myśleć niestereotypowo,
- poznają zasady matematyki, fizyki, informatyki i robotyki,
- uczą się osiągania kompromisów poprzez pracę zespołową,
- poznają zasady działania nowoczesnych silników i sensorów,
- odkrywają fascynujący świat robotyki oraz mnóstwo nowych inspiracji.
5. Szkolenie Młody Inżynier –w formie blended learning na mobilnej platformie distance learning
Zajęcia dla uczniów klas VI-VIII mające na celu wykształcić w uczniach manualne umiejętności rozwijające kreatywność, wyobraźnię oraz twórczość.
Cele szczegółowe szkolenia:
- Rozwijanie zmysłu estetycznego, wrażliwości i spostrzegawczości
- Kształtowanie umiejętności wyrażenia swoich emocjonalnych przeżyć za pomocą środków artystycznych
- Rozwijanie indywidualnych zdolności twórczych
- Przygotowanie do uczestnictwa w życiu kulturalnym
- Rozwijanie motywacji do podejmowania aktywności twórczej
- Kształtowanie umiejętności poszanowania pomysłów i indywidualnej postawy wobec sztuki
- Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi na wykonywanym zadaniu
- Zdobywanie wiedzy na temat korzystania z różnych form sztuki
- Kształtowanie umiejętności opracowania i ukończenia własnego projektu, połączone z przewidywaniem kolejnych czynności oraz radzenia sobie z doborem narzędzi, techniki i materiałów
- Respektowanie organizacji pracy podczas zajęć
- Odkrycie przyjemności z wyrażania samego siebie poprzez dzieło plastyczne
6. Narzędzia efektywnego uczenia się
Uczeń dzięki warsztatom:
- Pozna sposoby zapamiętywania dat, pojęć przyrodniczych, trudnych słów
- Poprawi swoją pamięć
- Stanie się pewniejsze siebie
- Będzie miało większą motywację do nauki
- Poprawi sprawność czytania
- Nauczy się notować za pomocą map myśli
- Rozwinie zdolność logicznego myślenia oraz koncentracji uwagi
- Zdobędzie wiedzę w jaki sposób planować naukę i jak powtarzać materiał
7. Trening innowacyjności i kreatywności – zajęcia blended learning
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu. W trakcie zajęć uczestnicy angażują się w wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych, podczas których wykorzystują myślenie kreatywne i niestandardowe metody rozwiązywania problemów.
W trakcie warsztatów uczestnicy mają możliwość:
- rozwinięcia umiejętności twórczego myślenia,
- poznania niestandardowych sposobów rozwiązywania problemów,
- pobudzania wyobraźni twórczej,
- rozwinięcia zdolności kojarzenia, spostrzegawczości,
- rozwinięcia ekspresji słownej.
8. Przedsiębiorczość – zajęcia blended learning
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu. W trakcie zajęć uczestnicy angażują się w wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych, podczas których wykorzystują umiejętności społeczne i przedsiębiorcze
- Rozwijanie kompetencji przedsiębiorczych
- Praca nad projektem „zakładanie własnej działalności”
- Praca na kompetencjach interpersonalnych: komunikacja interpersonalna, asertywność, wystąpienia publiczne, autoprezentacja
9. IPD Badanie IPD - Indywidualne Plany Działań zajęcia dla kl VII-VIII
Celem jest dokonanie oceny indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz predyspozycji osobowych ucznia do wykonywania poszczególnych zawodów, planowania ścieżki kariery Uczestnika Projektu, rozwijania mocnych stron oraz niwelowania słabych, a także wybór odpowiednich form wsparcia w projekcie.
Każdy uczestnik otrzyma indywidualny kod dostępu do baterii 5 testów, w celu zbadania:
- predyspozycji osobistych i zawodowych,
- kotwice kariery,
- typu interpersonalnego,
- radzenie sobie w sytuacja trudnych,
- preferencji zawodowych.
Po zalogowaniu na platformie Uczestnik Projektu wypełni testy i zadania (ok.60 min.) pod nadzorem konsultanta merytorycznego.Po zakończeniu zostanie wygenerowany wynik, który posłuży do przygotowania indywidualnego raportu dla każdego ucznia. Rzetelny raport. przygotowany przez specjalistę/coacha, który pozwoli wyznaczyć ścieżkę kariery, wskazać obszary do rozwoju oraz mocne strony ucznia.